Utnarm satsar på virtuell katalog
Nytt för i år är att utställningskatalogen finns på internet och är sökbar.
– Man kommer exempelvis att kunna söka på branscher och orter där företagen är verksamma, berättar Utnarms lokalansvarige Ragnar Hägg.
En annan nyhet är sex studentcoacher som har uppgiften att gå runt på mässan, mingla och hjälpa studenterna tillrätta.
– Ibland kan det vara svårt att veta vad man ska säga. Då är det bra att få tips, säger Elisabeth Rydén, ansvarig för marknadsföring mot studenter.
Målet är att främja mötet mellan företag och studenter.
– Visst, man kan gå in på företagens hemsidor, men ofta är det personliga mötet mer värt, säger Elisabeth Rydén.
Men mässan är ingen arbetsförmedling, poängterar hon.
– Man kan inte komma och säga ”Hej har ni ett exjobb till mig?”. Företagen är lite trötta på det.
– Det handlar snarare om att skapa sig en bild av vad företagen vill ha, säger Ragnar Hägg.